سگوبو
Search

۰۲۱-۷۱۱۹۷

Search
0

بهترین جارو رباتیک بازار کدام است؟

جارو رباتیک سگوبو

۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۲۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

بهترین جارو رباتیک بازار کدام است؟

بهترین جارو رباتیک

فهرست مطالب

بهترین جارورباتیک بازار کدام است؟

بهترین جارو رباتیک

بهترین جارو رباتیک

تاریخچه پیدایش جارو

همیشه تمیز بودن و نحوه ی نظافت خانه دغدغه فکری انسان ها بوده حتی در طول تاریخ بشر، وسایل های مختلفی برای این منظور اختراع شده

اولین جاروها از شاخه درختان به خصوص درخت خرما درست می شدند.

کم کم گیاه جارو (گیاهی که برگهای باریک و آویزانی داشت و در مقابل خشکی  و گرما بسیار مقام است. ) باب شد .این جاروها برای فضای بیرونی خانه مناسب بود اما آشغال هایی که در درز فرش ها بودند رو نظافت نمی کرد.

سپس در سال 1869 اولین جاروبرقی اختراع شد.

جاروبرقی ها تمیز کردن خانه را بسیار راحت کردند با جاروبرقی ها با سرعت بیشتر، نظافت با کیفیت تری هم فراهم می شد ، اما … ماجرا همین جا متوقف نشد.

از آنجایی که انسانها همیشه به دنبال کشفیات جدید و تکنولوژی های نوین می باشند شاهد ورود صنعت رباتیک به حوزه ی لوازم خانگی هستیم. که مشهود ترین آن جارو هوشمند یا جارو رباتیک است.

جاروهای رباتیک بدون نیاز به انسان ها خانه را نظافت می کنند. تمام و تمام درزها و بخش های مختلف خانه را عاری از گرد و خاک نگه می دارند.

 

جارو رباتیک چیست؟

بهترین جارو رباتیک های هوشمند خانگی با سیستم برنامه ریزی مشخصی که دارند می تونند به صورت مستقل و تنهایی و بدون نیاز به دخالت شما نظافت کامل منزل رو انجام بدهند این جارو رباتیک ها آشغال های روی زمین را توسط برس هاشون به سمت محفظه جاروکشی سوق می دهند و به صورت اتوماتیک جارو کشی و تی کشی را انجام میدهند . تمامی ربات ها به واسطه گوشی های هوشمند کنترل می شوند و بعضی از این ربات ها مجهز به ریموت کنترل می باشند.

جاروی رباتیک سگوبو E900

 

کاربران با عنایت به این ویژگی های رباتها می توانند در روز و زمان مشخص برنامه نظافت به ربات بدهند

بهترین جارو رباتیک می تواند ارتفاع را تشخیص دهند و بدون احتمال سقوط به کارشان ادامه می دهند همچنین این جارو ربات ها مجهز به سنسور تشخیص موانع هستند یعنی به پایه های میز و مبلمان شما هیچ آسیبی نمیزنند و به محض نزدیکی به موانع دور می زنند. همچنین تمام بخش های مختلف خانه مانند زیر میز یا مبلمان ها و همچنین گوشه ها ی خانه را کاملا نظافت می کنند و در نهایت به محل شارژ خود بر می گردد تا برای جاروکشی بعدی آماده شود.

جاروی رباتیک سگوبو L2550

جاروهای رباتیک چطور نظافت می کنند؟

این جاروها معمولا یک الی دو برس کناری دارند که با وجود آنها تمامی آشغال ها رو به سمت برس اصلی هدایت می کنند

برس مرکزی  موها و پرزها و گرد و خاک ها رو کامل جمع می کند. در بعضی از مدل های جاروربات ها یک مخزن آب و دو دستمال مایکروفایبر جهت تی کشی لحاظ شده که به کمک آن زمین به خوبی تی کشی می شود و تمامی لک ها و آلودگی ها نظافت می شود.

حتی در مدل های جدید مخزن جاروکشی و تی کشی یکسان می باشد فقط در مواقع تی کشی پد به روی مخزن چسبیده می شود.

تمامی ربات ها مجهز به حسگر میباشند تا به سادگی راهشان را پیدا کنند با وجود این حس گرها ربات ها می توانند مکان های دور از دسترس مثل زیر مبلمان یا گوشه های خانه و داخل زاویه ها را هم نظافت کنند.

در جدیدترین مدل ربات سگوبو، ربات مجهز به اسکنر لیزری می باشد یعنی نقشه کامل منزل را برمی دارد و روی گوشی به شما نمایش می دهد(بر روی نقشه وضعیت قرار گرفتن دیوارها و اتاق ها نمایان است) و شما می توانید هر محدوده ای را که مد نظر دارید جاروکشی و تی کشی انجام دهد را مشخص می کنید و ربات شروع به نظافت میکند. حتی برخی از قسمت هایی که قصد نظافتش را ندارید می توانید مشخص کنید که به اون مناطق نرود

تمامی مدل های جاروربات وای فای دارند که به کمک آن می توانید به اپلیکیشین مخصوص آن ربات متصل بشید و ربات رو از راه دور نیز هدایت کنید

یعنی زمانی که در منزل نیستید میتونید توی اپلیکیشن با زدن دکمه استارت به ربات دستور بدهید که شروع به کار کند

حتی می توانید به ربات تاریخ  وزمان مشخص بدهید تا در آن زمان شروع به کار کند و شما بعد از برگشتن به خانه، با یک محیط تمیز و عاری از گرد و غبار مواجه خواهید بود.

قابلیت برنامه ریزی جاروهای رباتیک، از مهم ترین ویژگی های جارو های رباتیک می باشد.

جاروبرقی رباتیک

انواع حالت های نظافتی در بهترین جارو رباتیک

جاروهای رباتیک برای نظافت محیط چند عملکرد مختلف دارند:

  1. نظافت خودکار (Auto) : این حالت برای نظافت کل خانه می باشد به این معنی که جارو رباتیک تا زمانی که باتریش تمام شود، به کار نظافتش ادامه می دهد.
  2. نظافت نقطه ای ( دایره ای ) : وقتی شما تمایل دارد منقطه ی خاصی از منزلتون (1*1 ) فقط نظافت شود می تونید از این گزینه بهره ببرید.
  3. نظافت توربو : اگر محیط منزلتون به نظافت بیشتری نیاز داردمی توانید ربات را در حالت توربو یعنی فن مکش قوی بگذارید. جارو رباتیک حجم بیشتری از گرد و غبار و آشغال را از سطوح نظافت می کند. در حالت توربو جاروها سر و صدای بیشتری هم دارند.
  4. نظافت گوشه زنی : در این حالت ربات لبه ها و گوشه های خانه را تمیز می کند
  5. کنترل از راه دور در این حالت با گوشی هوشمند جارو را کنترل می کنید حتی زمان هایی که در منزل نیستید
  • همچنین این جارو رباتیک بی صدا هستند آنقدر که زمان نظافت شما متوجه کار ربات نمی شوید.

 

جاروبرقی های رباتیک

قابلیت های مختلف جارو رباتیک

 

  • امکان تشخیص ارتفاع (پله) و تشخیص مانع

با وجود این قابلیت که در تمامی مدل های ربات سگوبو هست از سقوط و آسیب رسیدن ربات در حین رسیدن به بلندی و یا پله جلوگیری می شود همچنین با داشتن بامپر در جلوی ربات این اطمینان با شما داده میشود که در حین برخورد  ربات به پایه های مبلمان و میزتان هست آسیبی نمی رسد.

 

  • دیوار مجازی

در مواقعی که تمایل به نظافت بخشی از منزلتان را ندارید در این صورت می توانید نوار مغناطیسی بگذارید و یا در برخی ربات های مجهز به اسکنر لیزی می توانید بر روی نقشه ی پیش فرض چند دیوار نامرئی ایجاد کنید. به طور مثال در مواقعی که اتاقی از منزلتان نیاز به جاروکشی یا تی کشی ندارد می توانید نوار مغناطیسی و یا دیوار مجازی برای آن اتاق بگذارید تا ربات به آن ناحیه از منزل شما نرود.

این قابلیت یکی از آپشن های پیشرفته است و در جاروهای گران تر و به روز تر وجود دارد.

 

  • امکان برنامه ریزی

با این قابلیت می توانید در ربات برنامه ریزی کنید که در زمانهای مشخص شده از سمت به صورت خودکار شروع به نظافت نماید . مثلا  می توانید به ربات دستور بدید که یک روز در میان در ساعت 12 ظهر شروع به جارو زدن کند. و یا جارو را طوری تنظیم کنید که وقتی خانه نیستید، خانه شما را تمییز کند.

 

خرید جاروبرقی رباتیک

  • عملکرد شارژ خودکار

از دیگر ویژگی های جاروهای رباتیک این است که به صورت خودکار به خانه شارژر خود متصل می شوند. زمانی که شارژ باتری ربات رو به اتمام است جارو خودش به خانه شارژر خود رفته و به صورت خودکار شارژ می شود. بیشتر جاروهای رباتیک موجود در بازرار این قابلیت را دارند

 

  • امکان ترتیب نطافتی

به این صورت که در اپلیکیشن رباتتان می توانید مشخص کنید که به ترتیب کدام منقطه از خانه شما نظافت شود به طور مثال ابتدا پذبرایی سپس اتاق خواب ها و بعد از آن آشپزخانه نظافت شود.

 

جاروی رباتیک

  • عملکرد تی کشیدن

اکثر جاروهای رباتیک، زمین شور اتوماتیک هم هستند و زمین را تی کشی هم می کنند

در جاروهای رباتیک یک مخزن آب به همراه یک پد میکروفایبر موجود است اگر کف خانه شما پارکت، سرامیک و یا سنگ می باشد توصیه می کنیم جارورباتی تهیه کنید که تی کشیدن را نیز انجام دهد.

 

  • عملکرد جاروکشی و تی کشی به صورت همزمان برای بهترین جارو رباتیک

در جاروهای رباتیک سری جدید این قابلیت نمایان شده است یعنی شما در یکبار نظافت به طور همزمان می توانید جاروکشی و تی کشی را به صورت همزمان داشته باشید .

 

  • تنظیم میزان مکش برای جاروکشی و میزان پمپاژ آب جهت تی کشی

در اپلیکیشن ربات ها می توانید مشخص کنید با مکش بیشتر و یا کمتری جارو کشی انجام شود همچنین در مواقع که محیطی نیاز به تی کشی با آب بیشتری داشت می توانید میزان پمپاژ آب در جارو را بیشتر کرده.

 

  • طول عمر باتری

از نکات مهم برای خرید جارورباتیک باید به طول عمر باتری توجه داشته باشید

این قابلیت باعث می شود که دفعات شارژ مجدد دستگاه کاهش یابد و با یک بار شارژ کل خانه شما نظافت شود

 

 

چه برندی از جارورباتیک را تهیه کنیم؟

 

به خاطر تحریم های موجود در ایران خیلی از برندهای خوب در ایران حضور ندارند، و برخی از برندهای موجود نیز کارایی متناسب با وجود شرایط فعلی را ندارند

با این حال شرکت فیدار پرداز ویرا برند سگوبو را سفارشی برای ایران از کارخانه اکووکس (از بهترین برندهای جاروهای رباتیک) وارد می کند این برند کاملا ایرانیزه شده می باشد و اپلیکیشن این ربات به راحتی روی گوشی ها نصب می شود و قابل استفاده می باشد.

 

سوالات متداول

 

بهترین جارو رباتیک در بازار را چگونه انتخاب کنیم؟

در انتخاب بهترین جارو رباتیک نکاتی مانند برند محصول، میزان قدرت مکش، قابلیت های ربات، کیفیت جاروکشی و تی کشی ربات، تعداد و نوع سنسورهای ربات، مدت زمان شارژ و مدت زمان کارکرد ربات، قابلیت نظافت سطوح ها و کف پوش های ربات، میزان صدا ، تعداد نقشه های ذخیره شده در حافظه و غیره را الویت قرار دهید.

 

معایب جارو رباتیک چیست ؟

جارو رباتیک کاربرد های بسیار خوب و مختلفی دارند و مزایای زیادی برایشان تعریف شده است اما شاید بتوانیم از معایب رباتها  به مخزن های کوچیکشان اشاره مخزن این جاروها به اندازه جاروهای برقی معمولی نیست و به همین ترتیب زودتر هم پر می شوند.

و یکی دیگر از معایب این جاروهای رباتیک لازم است خانه را کمی برای نظافت ربات آماده کنید به این ترتیب که نیاز هست سیم های آویزان در خانه جمع شود تا ربات به آن ربات ها گیر نکند

سگوبو

قیمت جاروهای رباتیک چقدر هست؟

قیمت جارو رباتیک به نوع دستگاه ، برند و کارایی های و آپشن های آن بستگی دارد.

در این مقاله میتوانید قیمت بهترین جارو رباتیک را مشاهده کنید : قیمت جارو رباتیک

آیا جاروهای رباتیک به عنوان تکنولوژی جدید مشکلات و معایب هم دارند؟

جارو رباتیک با وجود مزایای فوق العاده ای که دارند شامل معایب خاصی نیز هستند از معایب این جاروها می توان به جمع نکردن زباله های بزرگ اشاره کرد، همچنین مخزن این جاروها به اندازه جاروهای برقی معمولی نیست و کوچک تر است به این ترتیب زودتر پر میشود ( به ازای هر دو الی سه بار نظافت مخزن ربات را باید تخلیه کنید.)

از دیگر معایب این جارو رباتیک این است که قبل از استفاده از این ربات ها باید محیط رو مناسب ربای جاروکشی قرار بدهید به این ترتیب که قبل از شروع کار ربات ها لازم است کمی خانه را برای تمییز شدن آماده کنید باید موانع بزرگ و لباس ها و وسایلی که کف خانه هستند را بردارید تا جارو رباتیک بتواند تمام سطوح را نظافت کند. چرا که جارو رباتیک قابلیت برداشتن وسایل و جارو کردن زیر وسایل را ندارند.

 

آیا از پله ها بالا می روند یا سقوط می کنند؟

مدل های فعلی توانایی بالا رفتن از پله ها را ندارند بنابراین در صورت نیاز باید جارو را به صورت دستی به طبقات دیگر منتقل کنید البته نگران سقوط از پله نباشید چون تقریبا تمامی مدل ها دارای سنسور های تشخیص ارتفاع می باشند و وجود ارتفاع را شناسایی می کنند.

(( نکته: حتما سنسورهای ربات ها رو که معمولا در جلوی جارو رباتیک هست رو هر چند وقت یکبار گردگیری نمایید . و معمولا خود اپلیکیشن  ربات ها این موضوع را به شما یادآوری می کند.))

 

آیا باید نقشه خانه ارا به جارو بدهیم؟

خیر ، نیاز به طراحی یا نقشه خوانی برای ربات نیست جارو رباتیک با سنسورهایی که دارند خودشان هنگام جارو زدن نقشه خانه را کشف و ترسیم می کنند. برخی از مدل های پیشرفته تر حتی قادر به تشخیص فضا های مختلف هم هستند اما به طور کلی نیاز نیست شما کاری انجام دهید و بعد از نخستیم جارو در اپلیکیشن می توانید نقشه و گزارش حرکت را با جزییات مشاهده کنید.

 

اپلیکیشن مخصوص جارو رباتیک چه کاربردی دارد؟

همه ی جارو رباتیک دارای یک اپلیکیشن اختصاصی هستند که روی سیستم عامل اندروید و ios  نصب می شوند . کلیه تنظیمات و گزارش های جارو از طریق این اپلیکیشن قابل دسترس هستند.

از گزارش های جالب می توانید به ساعات عملکرد و جمع متراژ تمیز شده اشاره کنیم این همان زمانی هست که در وقتتان صرفه جویی شده البته با این فرض که خودتان منزلتان را جارو بزنید.

ضمنا می توانید از راه دور و خارج از خانه نیز ربات را روشن کنید و به صورت همزمان حرکتش را داخل اپلیکیشن ببینید علاوه بر این می توانید برنامه زمان بندی هم تهیه کنید تا خود ربات در روزها و ساعات مشخصی روشن شود.

 

بهترین جارو رباتیک موجود در بازار کدام است؟

شرکت فیدار پرداز ویرا وارد کننده جاروهای رباتیک با برند سگوبو است سگوبو یکی از بهترین برندها در زمینه جاروهای رباتیک می باشد، لازم به ذکر است با توجه به تحریم موجود در کشور اکثر اپلیکیشن های ربات های موجود در ایران کار نمیکنند به همین خاطر شرکت فیدار پرداز برند سگوبو را با طراحی اختصاصی برای ایران (ربات ایرانیزه شده) سفارش داده و برند سگوبو تنها برند در ایران می باشد که بر روی محصولات خود 15 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش دارد.

یکی از محصولات جدید سگوبو ، جاروبرقی رباتیک سگوبو مدل L2550  می باشد این ربات با تکنولوژی جدید به بازار عرضه شده است این ربات برخلاف مدل های قبلی بر اساس سنسورهای موجودشان نظافت می کردند اما در ربات جدید که مجهز به اسکنر لیزری می باشد برای نظافت بهتر ابتدا نقشه خانه را ترسیم می کند و اتاق ها را تفکیک میکند و سپس کارش را شروع می کند .

این ربات با حجم باتری 5200 میلی آمپری در یک بار شارژ خود می تواند یک محیط با متراژ 400 متر را نظافت کند، همچنین این ربات قادر به نظافت جاروکشی و تی کشی به صورت همزمان می باشد

در اپلیکیشن این ربات می توانید میزان مکش برای جاروکشی و میزان پمپاژ آب برای تی کشی را تنظیم کنید در نتیجه جاروکشی و تی کشی دقیق تر و تمییز تری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *